28.02.2017
Συνδεδεμένο άρρηκτα με το mobile δείχνει να είναι το μέλλον του διασυνοριακού εμπορίου. Ήδη, σήμερα το 40% των Ασιατών αγοράζει από το εξωτερικό μέσω του κινητού τηλεφώνου, ποσοστό που φθάνει το 24% στη Βόρεια Αμερική και το 19% στη Δυτική Ευρώπη.
Παγκοσμίως, το 64% των διαδικτυακών αγοραστών έχει κάνει κάποια αγορά μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Η ευκολία και η προσβασιμότητα μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, ενθαρρύνουν τους πελάτες να πραγματοποιούν συναλλαγές με την δική σας επιχείρησή, αντί να γίνουν πελάτες κάποιου ανταγωνιστή σας ο οποίος έχει μόνο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα .
Οι άνθρωποι ξοδεύουν το 89% του χρόνου τους, χρησιμοποιώντας εφαρμογές για κινητά αντί για ιστοσελίδες. Σύμφωνα με τον Arthur Iinuma της ISBX, “Οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα τείνουν να κερδίζουν ένα πιο εξειδικευμένο και αφοσιωμένο κοινό-στόχο, και ως εκ τούτου τα ποσοστά των πωλήσεων είναι υψηλότερα σε σύγκριση με μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου.”
Αυξητικές τάσεις και ωριμότητα και στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου B2C (business to customer) στην Ελλάδα, καταγράφει η έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Όσον αφορά τους Έλληνες διαδικτυακούς αγοραστές, για πρώτη φορά, το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει τον φορητό Η/Υ, με το 89% να το αναφέρει ως μέσο πρόσβασης στο διαδίκτυο, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%. Επίσης, στους κύριους λόγους χρήσης του διαδικτύου περιλαμβάνονται η ηλεκτρονική έρευνα αγοράς & σύγκριση τιμών (74%) και η ηλεκτρονική τραπεζική (57%). Κυριαρχούν στις δύο πρώτες θέσεις, με βάση τα ποσοστά των αγοραστών, οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και ο εξοπλισμός Η/Υ ανέβηκαν απο την τέταρτη στην τρίτη θέση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το λαμπρό μέλλον για το mobile ηλεκτρονικό εμπόριο περιγράφει και η 3η ετήσια έκθεση διασυνοριακού εμπορίου, που δημοσίευσαν η PayPal και η Ipsos. Τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας, η οποία μελέτησε τις online εγχώριες και διασυνοριακές αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα σε περισσότερους από 28.000 καταναλωτές σε 32 χώρες, αποκαλύπτει τις νέες προτιμήσεις των διασυνοριακών αγοραστών και επισημαίνει τις πλέον σημαντικές τάσεις στον τομέα του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου.
Σύμφωνα με την έρευνα, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες έμποροι, πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό και επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους σε διεθνές επίπεδο, αξιοποιώντας το κανάλι της online εξωστρέφειας. Οι κυριότερες αγορές που αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες από την Ελλάδα μέσω της PayPal, είναι οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία.
Η έρευνα απαντά στην ερώτηση τι είναι αυτό που παρακινεί τους διεθνείς διασυνοριακούς e-shoppers και τι είναι αυτό που αναζητούν. Για τους Έλληνες εμπόρους, που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν πελάτες εκτός συνόρων, το κλειδί της επιτυχίας είναι η ευκολία του καταναλωτή, στην οποία περιλαμβάνονται τα δωρεάν μεταφορικά (46%), ο ασφαλής τρόπος πληρωμής (44%) και η πώληση αγαθών που ενδέχεται να είναι δυσεύρετα σε τοπικό επίπεδο (40%). Επίσης σημαντικό παράγοντα αποτελεί η εμπειρία του καταναλωτή κατά την αγορά του. Σημαντική διευκόλυνση αποτελεί για τον καταναλωτή η αγορά μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα δηλαδή το m-commerce.
Οι διασυνοριακοί ηλεκτρονικοί καταναλωτές απ’ όλο τον κόσμο ενδιαφέρονται επίσης για την εύρεση ελκυστικών προσφορών. Το 76% των ερωτηθέντων διασυνοριακών ηλεκτρονικών καταλαλωτών κατέταξε τις καλύτερες τιμές ως ένα λόγο για την πραγματοποίηση αγορών σε ιστοσελίδες από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς. Η πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους ταξινομήθηκε, επίσης ψηλά (65%), ως ένα κίνητρο για αγορές παγκοσμίως.
Ηλεκτρονικά είδη
Η έρευνα διαπιστώνει, εξάλλου, ότι οι πλέον δημοφιλείς κατηγορίες για τις διασυνοριακές αγορές διεθνώς είναι: τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα αξεσουάρ (το 46% των ερωτηθέντων διασυνοριακών αγοραστών απ’ όλες τις χώρες έχει πραγματοποιήσει μια αγορά από το εξωτερικό σε αυτήν την κατηγορία κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (29%), οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (25%), η ψηφιακή ψυχαγωγία και τα εκπαιδευτικά αγαθά (24%), καθώς και τα παιχνίδια και χόμπι (23%).
Χρονικές περίοδοι
Παραδοσιακά, η χειμερινή περίοδος των εορτών αποτελεί μία από τις πιο ενεργές καταναλωτικές περιόδους. Μια νέα μελέτη δείχνει πως η περίοδος αυτή καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική για online αγορές και οι καταναλωτές πραγματοποιούν σχετικές αγορές όχι μόνο σε τοπικά, αλλά και σε online καταστήματα του εξωτερικού. Για παράδειγμα, η έρευνα έδειξε πως τα Χριστούγεννα είναι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος κατά την οποία το 38% των διασυνοριακών αγοραστών που ερωτήθηκε απ’ όλο τον κόσμο, δήλωσε πως πραγματοποιεί αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών περισσότερο απ’ ό,τι συνήθως.
Η SOFTWeb ως καινοτόμα και διορατική εταιρεία πληροφορικής με λύσεις web & mobile, έχει εδώ και 8 χρόνια επενδύσει και εξειδικευτεί στον τομέα των κινητών εφαρμογών. Έχει δημιουργήσει την καινοτόμα και βραβευμένη τεχνολογία PocketWarp. Η διαρκής παρουσία της εταιρείας σε τεχνολογικά events του εξωτερικού την εμπλουτίζει διαρκώς με συνεργασίες αλλά και αποτύπωση των τάσεων της αγοράς καθώς και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.
Για περισσότερα τεχνολογικά νέα και πληροφορίες, μείνετε συντονισμένοι στο site μας www.softweb.gr .
Είμαστε διαθέσιμοι σε 8 χώρες στον κόσμο για να ακούσουμε και να δώσουμε λύσεις στις ανάγκες σας.